ဂႏၲဝင္မမ (ကဗ်ာရွည္)
===============
၁။
မမေရ .. .. .. .. ..
မမေရ .. .. .. .. ..
မမေရ ..
ကြၽန္ေတာ့္ကို တံခါးဖြင္႔ေပးပါ။
ေသြး႐ူးေသြးတန္း
ကိန္းဂဏန္းေတြ ကိုင္ေျမွာက္ျပ
အႀကိမ္တစ္ရာ႐ွိပါၿပီ
မဟာစၾကာဝဠာတစ္ခုလံုး
နပိုလီယံကလြဲၿပီး လူသားအားလံုး
စစ္ကိုမုန္းသလို သေဘာတူၾကတယ္
ဟုတ္တယ္၊ ဒါဖ်ားနာေနသူရဲ႕ အသံပါပဲ။
အိုး
ငါ ဖ်ားနာေနတာ
ေႏြသံုးခု၊ မိုးသံုးခု
ေဆာင္းသံုးခု
ဒုမဲ႔ျဒပ္မဲ့ လက္ပတ္နာရီ
လူနာကုတင္ေပၚ အိပ္ရာျပင္
ပညာ႐ွိမ်ားကို ကန္႔ကြက္ရဲ႕
အသက္႐ွင္ျခင္းဆိုတာ ရင္ခုန္တာပဲ
ဘယ္သူျငင္းမလဲေဟ့
ဘယ္သူျငင္းမလဲ။
ဆရာဝန္ ညႊန္ၾကားခ်က္မွာ
လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ေပးပါ
ဒူးယားတစ္လိပ္ေပးပါ
မမကြၽန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ပါ
ဒီေကာင္ လက္နက္ခ်ရမယ္တဲ့။
၂။
သမဝါယမ ဆန္ စားသူမ်ား စကားဝိုင္း
လႈိင္းလံုးမ်ား ျပင္းထန္လာ
ကက။ ခခ။ ဂဂ။ ဃဃ။ ငင
ဌ ဌ ဌ ဌ ဌ ဌ ဌ ဌ ဌ ဌ
၁။ ၂။ ၃။ ၄။ ၅။ ၆။ ၇။ ၈။ ၉။ ဝ
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ဆိုၾကဆဲၾက
မနက္ ၉ နာရီထိုးပါၿပီ။
ဝဋ္ဒုကၡႀကီးမားစြာ
သူမ လာပါၿပီ။
ဝဋ္ဒုကၡႀကီးမားစြာ
ကြၽန္ေတာ္ေစာင့္ေနပါသည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကြၽန္ေတာ္႐ွိတယ္
မၾကည့္ပါေလနဲ႔။
မ်က္လႊာခ်ထားပါ
ေ႐ွ႕ႏွစ္လံသာ ၾကည့္ေလွ်ာက္ပါ
ကြၽန္ေတာ္႐ွိတာကိုေတာ့ သိမွာေပါ့။
ဟိတ္
ပိုက္ဆံေထာင္ပစ္ေနတဲ့ ခ်ာတိတ္တို႔
တဆိတ္ေတာင္းပန္ပါတယ္
လမ္းဖယ္ေပးလိုက္ၾကပါကြာ။
ကင္းတဲက သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ
ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ေနၾကပါကြ
မမေျခလွမ္းပ်က္မွာ စိုးမိတယ္။
သူ႔ဣေျႏၵကို ငါဂုဏ္ယူတယ္
သူ႔သိကၡာကို ငါဂုဏ္ျပဳတယ္
ငါကေတာ့ မင္းတို႔သိတဲ႔အတိုင္းပါပဲ
ခပ္ပ်က္ပ်က္ ခပ္ရမ္းရမ္းေကာင္ပါပဲ။
အားနာစရာေတာင္
ေကာင္းေနပါၿပီေနာ္။
၃။
ဆူးခင္းလမ္း ပထမပိုဒ္
ၾကားလိုက္မိပါစ
'.. .. .. ..
.. .. .. ..
ေငြဂုဏ္ဆိုတာ ဘယ္မွမ႐ွိႏိုင္ေပ
ဘယ္သူမွ မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾကေခ်'
ညအခါ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း
ကြၽန္ေတာ္ညည္းမိတဲ့ သီခ်င္းေလ။
လူငယ္ဘဝ အေပ်ာ္ညမ်ား
ကာလကုန္ဆံုးသြားၿပီးမွ
'ျပန္လည္တမ္းတျခင္းသည္ဒုကၡ'
ဒႆနဆရာေတြး ေခၚဘူးတယ္။
လူငယ္ဘဝ အေပ်ာ္ညမ်ားမွ
တစ္ည ႏွစ္ည ညမ်ား
ရင္မွ ထန္ျပင္းစြာ ဆိုတဲ့သီခ်င္း
ဝရံတာမွ သူမ ျငင္းဆန္ဟန္ျပခဲ့ရာ
ကိုေစာၿငိမ္းရဲ႕ သစၥာသာ
ကြၽန္ေတာ္ ဆိုခဲ့ပါတယ္။
၄။
'ဂႏၲဝင္မမ' ေလ
ေ႐ွးက ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ထင္ရဲ႕
ကြၽန္ေတာ္ရင္ေတြ ခုန္တယ္။
ခိုျပာေရာင္ မ်က္ႏွာမွာ
သိပၸံအလွကုန္ ဘာမွမ႐ွိ
သံခင္းတမန္ခင္း အၿပံဳးမ႐ွိ
သူက်ေတာ့ ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္။
ျမင္ရတိုင္းပါပဲ
ပါတိတ္၊ အခ်ိတ္၊ ဇင္းမယ္ထဘီနဲ႔
အက်ႌအျဖဴ လက္စကခ်ည္းပဲ ဝတ္တယ္
သူက်ေတာ့ ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္။
အုန္းဆီနဲ႔ စိုေနတဲ့ဆံပင္
တင္းပိေအာင္ ၿဖီးသင္ထားတယ္
သူက်ေတာ့ ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္။
စစ္ႀကိဳေခတ္ တစ္ေခတ္လံုး
မမကိုဖံုးေနတယ္
သူက်ေတာ့ ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဆံပင္႐ွည္တယ္
ေကာ္လံ႐ွည္တယ္
အရစ္႐ွည္တယ္၊ ကြၽန္ေတာ္
အၾကာ ႀကီး စဥ္း စား မိတယ္။
ေန႔စဥ္ ၂၄ နာရီရဲ႕
တစ္မိနစ္မ်ား အလုပ္
ဝတ္တာ စားတာ ေနတာ ထိုင္တာအစ
ဂႏၲဝင္မႈမလို
ငါ အဲသလို ဆိုခဲ့ဖူးဆိုကိုး။
၅။
သူမရဲ႕ ကမၻာေလးဟာ
ေအးခ်မ္းမႈ ၿငိမ္သက္႐ွည္လ်ား
သီးျခားဆန္ဆန္ေနရာ
စာအုပ္၊ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္း
ေ႐ႊဘိုသနပ္ခါး
အျပစ္မဲ႔ အက်ဳိးမဲ႔ အခ်င္းအရာ
လရိပ္ေအာက္ ဝရံတာ
တစ္ခါတေလ ႐ုပ္႐ွင္
ဘုရားစင္၊ ျပည္သူ႔မုန္႔တိုက္ကိတ္
လမ္းထိပ္က ဘတ္စ္မွတ္တိုင္
ႀကိဳးခ်ည္ထားတဲ့ ဖိုင္တြဲ
အလုပ္စားပြဲ
ေခတ္တို႔လဲ သူ႔ဘာသာသူ ျဖတ္သန္းသြား၏။
တံခါးတစ္ခ်ပ္ဟာ
ဖ်တ္ခနဲ ပြင့္လာလိုက္
ဖ်တ္ခနဲ ျပန္ပိတ္သြားလိုက္နဲ႔
(တိုက္ဆိုင္မႈ ျဖစ္ခ်င္လဲျဖစ္မွာပါ)
ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လာေရာက္ခဲ့တယ္
ရင္းႏွီးတဲ႔ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ေပါ့
မတ္တဲ့ ေလွကားရင္း
ႏုပ်ဳိျခင္းမီးအိမ္ ကိုင္ေဆာင္ထားပါတယ္။
ခြင့္လႊတ္ပါ
ဒါမွမဟုတ္ ခြင့္ျပဳပါ
ေနမွာ လမွာ၊ ေန႔မွာ ညမွာ
ပန္းပြင္႔မွာ၊ ျပကၡဒိန္မွာ
ဘာသာစကား အသစ္တစ္ခုနဲ႔
တံခါးကို ထုေနရဲ႕
လူမႈေရးကိစၥေတြ
စဥ္းစားမေနပါနဲ႔
စဥ္းစားမေနပါနဲ႔။
၆။
တခ်ဳိ႕လူေတြ ထင္ျမင္သလို
မထင္ျမင္မယူဆဖို႔ေတာ့
ကြၽန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးမွျဖစ္မယ္။
ေကာင္းကင္ႀကီးတစ္ခုေအာက္မွာ
ဘာမွအဆင္မေျပသူတစ္ေယာက္ကိုမွ
ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတာ
တရားမဲ့လြန္းပါတယ္။
ဒီကေကာင္က
ေလာကကို မုန္းတီး
လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား
ထမင္းစားတိုင္း လူမျဖစ္ႏိုင္ပါ
သာမန္ေယဘုယ်လူမ်ား
အ႐ိုးျဖဴေနပါၿပီ
ကမၻာႀကီး ေျခာက္ေသြ႕ေနပါၿပီ
ယံုၾကည္သလိုေတာ့ ေျပာဖူးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ငါ႔ရင္ထဲမွာ
နိဗၺာန္ဘံုထက္ ျပည့္စံုတဲ့ကမၻာ႐ွိတယ္။
သင္တို႔မစဥ္းစားဘူးတဲ႔
ငါ႔ စဥ္းစားမႈေတြ႐ွိတယ္။
႐ိုမီယိုနဲ႔ဂ်ဴးယက္
အက္စသာနဲ႔ေပါလ္တို႔အတြက္
စြဲခ်က္တင္ဖို႔ ကိစၥ႐ွိတယ္။
တစ္ခါက မီးရထားတဲ႔
ခရီးသြားစဥ္က
နာက်င္ခဲ့ရတဲ့
ပုဆိုးဂြင္းသိုင္းနဲ႔ ေကာင္ေလးအတြက္
ေဆာင္႐ြက္ေပးရမွာ ႐ွိတယ္။
လူမွန္းသိတတ္ကတည္းက
ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာတခ်ဳိ႕ေပါ့
ေျပာလို႔မျဖစ္ႏိုင္ေသးတာေတြလဲ
႐ွိပါေသးရဲ႕။
ဒီလိုၾကားက
မမကို ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ခဲ့မိတယ္။
ေၾသာ္ ပုဂၢလိက ရင္ခုန္သံ
ေဝဖန္သံကို ရင္ဆိုင္ရင္းနဲ႔
အခ်စ္ကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ရအံုးမယ္။
၇။
ေနေရာင္အားေကာင္းစြာ က်န္႐ွိေနေသးဆဲ
မိုးဖြဲဖြဲေလးနဲ႔
႐ံုးဆင္းခ်ိန္ေလး လွေနတယ္။
ဟိုမွာ
အလို
ဒါ မမ
မမ
ကုေဋတစ္သန္းတန္ ေျခအၾကြနဲ႔
ဒါ မမပဲ
အို ငါ့ကို ျမင္ေတာ့မယ္
အို ျမင္သြားေခ်ၿပီ
ေျခလွမ္းတစ္ခ်က္ တန္႔သြားေပမယ့္
ဟန္မပ်က္ခင္ ဆက္ေလွ်ာက္လာရဲ႕။
ကြၽန္ေတာ္ မိုးခုိေနတာပါ
ကြၽန္ေတာ္ ဘတ္စ္ကားေစာင့္ေနတာပါ။
ဘတ္စ္မွတ္တိုင္နား တံစက္ၿမိတ္ေအာက္မွာ
ကြၽန္ေတာ္ မိုးခိုေနတာပါ
မမကို ေႏွာင့္ယွက္ဖို႔ လာေစာင့္တာ မဟုတ္ပါဘူး
ဘုရားစူး၊ က်မ္းစူး က်ိန္တြယ္ေျပာဝံ့ပါတယ္
ကြၽန္ေတာ္ ဘတ္စ္ကား ေစာင့္ေနတာပါ။
သတိၱႀကီးမားေပစြ
ကြၽန္ေတာ့္ေ႐ွ႕မွာမွ သူရပ္တယ္။
သူ႔ကိုယ္သင္းနံ႔ကေလး
နီးနီးကပ္ကပ္ ေမႊးထံုေနေပါ့။
သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ မႈတ္ထုတ္လိုက္ရင္
သူ႔ဆံေခြစ လႈပ္သြားမယ္။
တံစက္ၿမိတ္တစ္ခုေအာက္မွာ
ဒီလိုႏွစ္ေယာက္ဆံုဖို႔
ဘယ္ေမွ်ာ္လင့္လို႔ရမလဲ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရဲစိတ္တင္တယ္။
ေျပာမယ္ ေျပာမယ္
ငါသူ႔ကို စကားေျပာမယ္
ခင္သန္းႏု ေစ႔စပ္ေၾကာင္း သတင္းနဲ႔စ
ေျပာရရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။
ေတြ႕လား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း နာရီမိနစ္ကြက္
အားတက္ၿပီး ထခုန္တယ္။
ေျပာမယ္ ေျပာမယ္
ငါသူ႔ကို စကားေျပာမယ္
မို႐ွီဒါယန္ အတၴဳပၸတၱိနဲ႔ စတင္
ေျပာရရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။
ဟာ၊ လမ္းျဖတ္ကူးတဲ့ ေကာင္မေလး
ခနခ်င္း ေသြးသားဆုတ္
ဘယ္လို႐ုပ္ႀကီး ေျပာင္းသြားတာလဲ၊
ေျပာမယ္ ေျပာမယ္
ငါသူ႔ကို စကားေျပာမယ္
ဟိုးမားရဲ႕ အက္ပစ္ကဗ်ာကို ႐ြတ္ျပ
ေျပာရရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။
အား၊ ေရခဲေရ ၁ဝ ျပားသံ
ကံေကာင္းပါေစလို႔
ေမတၱာပို႔ေနေပါ့။
ဟုတ္ၿပီ
ဆူးအက္တူးေျမာင္းကိစၥ
ဝါးတားဂိတ္၊ ဆိုက္ပရပ္
ခင္ဗ်ားဘယ္လိုထင္မွတ္ပါသလဲ
ခပ္တည္တည္ ေမးခြန္းထုတ္
ႏႈတ္ဆက္ၿပီး စကားစမယ္
ဟုတ္တယ္၊ ဒါေကာင္းတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္
လြန္ေျမာက္သြားပါၿပီ။
ဘာမွ မေျပာျဖစ္ေသး
ကိုယ္သင္းန႔ံေလးေတာ့ ေမႊးေနေသးတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ေ႐ွ႕မွာ ေက်ာက္႐ုပ္လူ
သူ ရပ္ေနဆဲ။
ရင္မခုန္
မတုန္လႈပ္တတ္
သူ ရပ္ေနဆဲ။
ၾသ မမ
ေယာက်္ားမာနကို
တုပျပေနတာကိုး။
ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ညံ့တယ္
မိနစ္ႏွစ္ဆယ္၊ နာရီဝက္
စကားမထြက္
လက္ဖ်ားေျခဖ်ားေအးလာတယ္။
အိမ္ျပန္အေရာက္မွာ
ဖ်ားတာပါပဲ
ညတစ္ညလံုး စာထိုင္ေရးတယ္။
၈။
တကယ့္ျခေသၤ့
လာၿပီေဟ့
တစ္ေန႔ေအာင္ပြဲကို သိ႐ွိ
သူရဲေကာင္းတုိ႔၏ စိတ္ဓာတ္ျဖည္႔
လာၿပီေဟ့
အာဇာနည္တို႔ထံုး ႏွလံုးေမြ႕
လာၿပီေဟ့
လာၿပီေဟ့။
ယခင္၊ မိမိ၏
ရဲဘိ အစဥ္အလာမ်ားနဲ႔
လာၿပီေဟ့။
လက္ထဲမွာ စာ
ႏႈတ္ဖ်ားမွာ စကား
ရင္ထဲမွာ တရား
ငါ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာၾကားမယ္။
ေဟာဒီ ၾသဂတ္စ္ရဲ႕
တစ္မနက္မွာ
ငါ သူနဲ႔ ရင္ဆိုင္လိုက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္ထပ္႐ႈံးေပါ့
စကားတစ္လံုးက ေခ်မႈန္းတယ္
ငါဟာ မင္းအေမေလာက္ ႐ွိပါတယ္တဲ့။
ဘာအဓိပၸာယ္႐ွိသလဲ
ဘာအဓိပၸာယ္႐ွိသလဲ။
ဘာအဓိပၸာယ္႐ွိသလဲ။
ေဟာဒီမွာ ကြၽန္ေတာ့္စာ
ဖတ္ၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာ
ေနာင္ ျပႆနာ အ႐ႈပ္အ႐ွင္းလဲ
ခင္ဗ်ားပဲ အဓိကပါဗ်ာ
ဒါပဲ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
၉။
ခင္ဗ်ား တံခါးထပ္ပိတ္တာပါ
ကြၽန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။
ႏွလံုးသားဆိုတာ
အေမေမြးတုန္းက ပါလာလို႔သာ
ခင္ဗ်ားတို႔ ကိုယ္ခႏၶာမွာ ႐ွိေနတာပါ
ဘာမွ အသံုးမဝင္ေတာ့ဘူး။
သိကၡာ
မာန
မိတၱဗလဋီကာ
ေဒးကာနက္ဂ်ီ
ပီမိုးနင္း
မ်ဥ္းေျဖာင့္ေပၚကလူ
ကြန္ပ်ဴတာလို အသံုးျပဳႏိုင္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္ဟာ အ႐ူးအမူးသမား
ခံစားမႈပဲ ယံုတယ္။
ခင္ဗ်ားဘယ္လို ခံစားရသလဲ
ဘုရားပဲ သိမယ္။
ကြၽန္ေတာ္မွ မဟုတ္ပါဘူး
ဘယ္သူ႔ကို မဆို
အခ်စ္မွ မဟုတ္ပါဘူး
ဘယ္အလုပ္ မဆို
မမေရ၊ ရင္ခုန္သံကို ခံစားၾကည့္ပါ
ဒုကၡအရသာ ခ်ဳိျမတယ္
ဘဝကို ခ်စ္တတ္လာပါလိမ့္မယ္။
အလုပ္မဲ့
ဂုဏ္မဲ့
ရင္းစားမဲ့
အခြင့္အထူးမဲ့
အမဲ့အားလံုးရဲ႕ အ႐ွိ
မြန္ျမတ္ဘိ ႏိုင္ငံေတာ္ ရသ
ေကာင္းကင္ဘံုမွ၊ အိပ္မက္မွ
ဤေျမေပၚ သို႔ က်ဆင္း
အသင္းထံုဆံုး ရနံ႔သစ္
အပ်ဳိျဖစ္လာေသာ ပန္းပြင့္မ်ား
ပြဲေတာ္မ်ား
ခံစားတပ္မက္ေစ႔ခ်င္ပါတယ္။
ေသျခင္းကို
အခန္းက်ဥ္း ေထာင္႔တစ္ေထာင္႔မွ
ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ေစာင့္စားၾက
မိခင္ဝမ္းက ကြၽတ္တာၾကာၿပီမို႔လား။
၁ဝ။
ဟိုေကာင္
ဝင္လာလိမ့္မယ္
ပုဏၰားကြယ္မွ
ကတၱရာလမ္းက ထင္ရဲ႕
သီခ်င္းသံနဲ႔ေလ
စာလံုးေတြထဲ ေလွ်ာက္လာတယ္။
ဘတ္သီးတံခါးပိတ္
ျပတင္းေပါက္ တံခါးပိတ္
လ တံခါးပိတ္၊ ေန တံခါးပိတ္
အိပ္မေပ်ာ္ေသး
ရင္ခုန္ ေႏြးရင္
ေဆးျပားပုလင္းေလးေတြ ႐ွိတယ္။
မင္းကို ရင္မခုန္ဘူး
မင္းကို မတုန္လႈပ္ဘူး
စူးစူးဝါးဝါး တံခါးပိတ္
အို ငါ့အရိပ္ေတြ
အစိပ္စိပ္ အမႊာမႊာ
ဒဏ္ရာနဲ႔ ေသြးစိမ္း႐ွင္႐ွင္
လူျမင္တိုင္း တိုင္တည္ေနေပါ့။
႐ံုးစာေရး စာခ်ီ
ကမ္းနား အလုပ္သမား
သံလမ္း အလုပ္သမား
သေဘၤာသား
ေက်ာင္းသား၊ စစ္သား
ေန႔စား ေဆးလိပ္သမ
ဟင္း႐ြက္ေရာင္းတဲ့ ေကာင္မေလး
ပခံုးထမ္း ေစ်းသည္
အို လယ္လုပ္သူ အေပါင္းတို႔
အေၾကာင္းဆံုလို႔ ေျပာၾကားပါတယ္
ကြၽန္ေတာ့္ကို တံခါးအားလံုးပိတ္ထားတယ္။
တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မခ်စ္ရင္
ရာဇဝတ္မႈ မမည္ဘူးလားဟင္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို လိမ္ညာရင္
ပုဒ္မ ၄၂ဝ ႐ွိတယ္
မၿငိစြန္းဘူးလားဟင္။
ကမၻာ႔ထိပ္ကိုတက္
အဲဒီ အခ်က္အလက္ေတြ
ငါ တင္ျပခ်င္တယ္။
၁၁။
သင္ကတစ္ခါ ၿပံဳးျပ၍
ဘာမွမေျပာဘဲေနေသာအခါ
ကြၽႏု္ပ္မွာ တစ္သက္တာလံုး
ေစာင့္စားေနရပါေတာ့သည္။ (တဂိုး )
အသက္ေတြလဲ
ဒီလိုပဲျဖင့္
ႀကီးရင့္ျဖဴဖပ္ သြားလိမ့္မေပါ့။
အင္အားသန္ခိုက္
ပံုေအာလိုက္ၾက။
တစ္ရံတစ္ခါက
မမတိုက္မိတဲ့ ခလုတ္ကေလး
အခုေဆြးေနေပါ့။
ျမစ္တစ္ျမစ္မွာ
ႏွစ္ခါ ေရမခ်ဳိးႏိုင္ဘူးဆို ထင္ပ
ေခါမအဘိဓမၼာကို သတိရတယ္။
ကမၻာေဟာင္း
ေနရာေဟာင္း
ေနထိုင္မႈ အေဟာင္းဟာ
ထံုးစံ ေက်ာင္းေတြလိုပဲ
ေရနစ္သူကို ေက်ာက္ခဲနဲ႔ ပူးခ်ည္တယ္။
ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဟန္မေဆာင္ၾကရင္ျဖင့္
ေလာကႀကီး စိမ္းလန္းလာႏိုင္တယ္။
ေသြးသားသန္မာမယ္
ဖ်တ္လတ္ လႈပ္႐ွားမႈ႐ွိမယ္
ရယ္တတ္ ၿပံဳးတတ္အံုးမယ္ဆိုရင္
ေနာင္တနဲ႔ ငိုယုိမႈ ကင္းျပတ္
အနာဂတ္ ဘုရားပြင့္ပါေတာ့မည္။
ပန္းခ်ီျပခန္း
ပန္းၿခံကေလးမ်ား
ယဥ္ေက်းမႈ နန္းေတာ္
သင္တို႔အတြက္ ေခၚ သံ
ကြၽန္ေတာ္ ေစာင့္စားေနပါသည္။
ႏိုင္ငံေရး
အခ်စ္၊ ဘဝ
သူမနဲ႔ ေရာေထြးယွက္
နံနက္ေခါင္းေလာင္းသံ ၾကားရ
အိပ္ရာမွ ထပါေတာ့။
ေမြးရာပါအဖ်ား
ကုစားမယ့္ သမားေျခသံ
ကံၾကမၼာ မဆံုစည္းခိုက္
အဝိဇၨာ ေမွာင္မိုက္ဆဲ
အတိုက္စားခံ ျဖတ္သန္း
စကားသံကအစ ၾကမ္းတမ္းေနမယ္
ခြင့္လႊတ္ပါေတာ့ ခ်စ္တဲ့သူရယ္။
၁၂။
ဟတ္ဟတ္ပက္ပက္
အသံထြက္ေအာင္ကို
ရယ္ေမာမိတယ္။
အဇ်ၥတၱကို
ဓာတ္မွန္႐ိုက္လို႔မွ မရတာ
စိတ္ခ်မ္းသာမယ္ ထင္ရင္
လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ၾကေပါ့။
မနက္ ၉ နာရီ
မနက္ ၉ နာရီ
ဤကမၻာေျမ ေလာက
႐ံုးတက္ၾက၊ ႐ံုးဆင္းၾက
အဲသလို လွည့္လည္တယ္။
ဂႏၲဝင္မမ
သူမ လာပါၿပီ။
စာတိုက္ပံုးထဲ
စာတစ္ေစာင္ ထည့္လိုက္တယ္။
သူမေဘးမွာ
အေဖာ္ ၁ ေယာက္
၂ ေယာက္၊ ၃ ေယာက္
၄ ေယာက္ ၅ ေယာက္၊ ၆ ေယာက္
ေခါပဏီ တပ္ရင္း တစ္ရင္းစာ
မဟုတ္ပါ၊ တစ္ေယာက္ထဲပါ။
တိုက္ပံုေတြ ဘာေတြဝတ္လို႔
ေပါင္ဒါေတြ ဘာေတ လိမ္းလို႔
ေသေသဝပ္ဝပ္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္နဲ႔
အခ်ဳိဖြဲ႕လို႔။
ကုလား႐ုပ္႐ွင္ထဲက
စံုတြဲ႐ႈခင္းကေလးႏွယ္
ၾကည့္ရေကာင္းလွပါေပတယ္။
ဤကမၻာေျမ ေလာက
ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။
လူသားအားလံုး
အ႐ႈံးဒုကၡ၊ ကင္းပၾကပါေစ။
ဟတ္ဟတ္ပက္ပက္
အသံထြက္ေအာင္ကို
ရယ္ေမာမိတယ္။
ေနာင္အႏွစ္တစ္ရာ၊ ႏွစ္တစ္ေထာင္
ဒီေကာင္ရဲ႕ အခ်စ္
ပ်ဳိျမစ္ေနမွာပဲ
မုခ်ယံုတယ္။
အလံုၿခံဳဆံုး တံခါးတစ္ခ်ပ္
ဘယ္ႏွစ္ရာသီ ျဖတ္သန္းႏိုင္သလဲ
ကမၻာထဲတုန္ခါေနေတာ့တယ္။ ။
ေအာင္ခ်ိမ့္
Monday, October 10, 2016
ဂႏၲဝင္မမ (ကဗ်ာရွည္)
မလင္းျပာသို႔ . . . (ကဗ်ာရွည္)
မလင္းျပာသို႔ … (ကဗ်ာရွည္)
==================
ေမာင္သာႏိုး
မလင္းျပာ …
ငါ ဗီယက္နမ္ကိုသြားရမယ္။
အဲဒီမွာ ...
႐ႊံ႕ရည္ညစ္ညစ္
သလံုးသားနစ္တဲ့ လယ္တ႐ိုးမွာ
ပ်ဳိးႏႈတ္ေနသူလံုမရဲ႕
ေက်ာက ႐ိုင္ဖယ္ကိုယူ
က်ဴးလာသူ ေလယာဥ္မွန္သမွ်
ငါ ေစာင့္ပစ္ေပးရမယ္။
မလင္းျပာ ...
ငါ ႐ိုဒီး႐ွားကိုသြားရမယ္။
အဲဒီမွာ ...
လူျဖဴ လက္ဆုပ္စာက
ငါတေကာ မင္းလုပ္
ျပည္သူကို ခ်ယ္လွယ္ေသြးစုပ္ၿပီး
ကၽြန္လုပ္ညႇဥ္းဆဲေနၾကရာ
ရရာလက္နက္ကို ကိုင္စြဲ
ျပည္သူေတြ
ေတာ္လွန္စစ္ကိုဆင္ႏႊဲေနၾကရာ
အသားမဲေတြဖက္က
ငါ ၀င္ကူတိုက္ေပးမယ္။
မလင္းျပာ ...
မိုဇမ္ဗစ္ အန္ဂိုးလာ
ဇန္ဘာေဗြ ကြန္ဂိုး
အာဖရိက တ႐ိုးမယ္
ႏိုးၾကား လက္နက္စြဲ
တိုက္ပြဲ၀င္ေနသူ လူမဲေတြရဲ႕
ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ စစ္ဗံုးသံ
ဘ၀ဂ္သို႔ ညံေနရာ
ငါ စစ္ခ်ီေတးေတြ သြားဆိုမယ္။ မလင္းျပာ ...
ငါ လက္တင္အေမရိကကို သြားရမယ္။
အဲဒီမွာ
ဗင္နီေဇြးလား ကင္ယြန္
ေရတံခြန္ ႐ိႈအၾကား
ေျပာက္က်ားစခန္းတခုကေန
လႈပ္႐ွားမႈေရးရာမ်ားနဲ႔ပတ္သက္လို႔
ရဲေဘာ္ ‘ေခ်’ ေဂြဗားရားရဲ႕
ၫႊန္ၾကားခ်က္တေစာင္ကို
ေတာင္ေတြျဖတ္သန္း
ၿမိဳင္တန္းေတြ႐ိႈး၀င္
လြင္ျပင္မွာ ၀ပ္တြား
ေျပးလႊားပို႔ေပးမယ့္
ေတာ္လွန္ေရးဆက္သားေတြ
လိုေနသတဲ့ကြယ္။
မလင္းျပာ ...
ငါနယူးေယာက္ကိုသြားရမယ္။
အဲဒီမွာ
‘ဗီယက္နမ္ စစ္ညစ္ ရပ္စဲပစ္’
တို႔လူငယ္ေတြမေသခ်င္ဘူး
ရင့္က်ဴး ဟစ္ဆို
‘အင္ပါယာ’
အေဆာက္အဦးႀကီးၿပိဳမတတ္
ၿဖိဳမရ ခြဲမရ
ဆႏၵျပတပ္ႀကီးေတြ
ဒီေရလႈိင္းအိ
တတိတိ ခ်ီတက္ေနရာ
ငါ ပိုစတာတခုဆြဲၿပီး လိုက္အံုးမယ္။
ေမာင္သိဂၤါ
‘လူထုသတင္းစာ’
၁၉၆၃ ခုႏွစ္
စကၠဴျမင္း ေတာင္တြင္းရထား (ကဗ်ာရွည္)
စကၠဴျမင္းေတာင္တြင္းရထား (ကဗ်ာရွည္)
========================
အို ေတာင္တြင္းရထား
အို ေၾကးနီရထား
အို ၿမိဳ႕သစ္ရထား
ပ်ဥ္မနားမွ နဂါးတစ္ေကာင္
ပူေလာင္အေငြ႕ ေဝ့ပတ္မႈတ္ထုတ္
တဂ်ဳတ္ဂ်ဳတ္နဲ႕ အေသာ့ ခုတ္ေမာင္း
မေညာင္းမညာ ကဗ်ာဆရာ အေတြး
စၾကဝဠာ ပတ္ေျပးသလုိ
တာေဝး အေျပးခ်န္ပီယံ
"ဗင္ဂၽြန္ဆန္"ႏွလံုးခုန္သံလို
မွန္မွန္စည္းခ်က္
ေဂ်ာက္ဂ်က္သံေပးရင္းနဲ႕
လယ္ေဝးဘူတာရံု
ျမဴလႊာေတြ ၿခံဳသလို ျဖစ္ေနတဲ့
ဖုန္ထူထူေတြ ၾကားထဲမွာ ရပ္လုိက္တယ္
ပ်ဥ္းကတိုးတံုး ကၽြန္းတံုး
အင္ၾကင္းတံုး သစ္ရာတံုး
သစ္မာတံုး ပိေတာက္တံုး
ေမ်ာက္ေခ်ာတံုး တမလန္းတံုး
ဘာတံုး ညာတံုးမွန္း မသိတဲ့
သစ္လံုးေတြၾကားမွာ ဖားသူငယ္လို
ဘူတာအိုကေလး ပင့္ကူေျမွးယွက္
အိပ္စက္ေနရာက လန္႕ႏိုးလာၿပီး
ဂ်မဒါတစ္ေယာက္ ေငါက္ခနဲ အသာထ
လာသမွ်ခရီးသည္
လက္မွတ္ဝယ္ၾက
လက္မွတ္ဝယ္ၾက
ေနာက္က်မွ လက္မွတ္မပါ
ရွက္စရာလူေတြ မျဖစ္ၾကေစနဲ႕လို႕
တဖြဖြ ေအာင္ရင္း အခ်င္းခ်င္းကို ေျပာင္ျပက္
ဂၽြတ္တက္ေနတဲ့ သံေခ်ာင္းကို
တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေခါက္လိုက္တယ္။
ရထားပလက္ေဖာင္း
ဘယ္ေျပာင္းထားသလဲမသိ
ယိုင္တိယိုင္နဲ႕ ငိုမဲ့မဲ့ ရထားႀကီးက
လဲရာက ထလာတဲ့ပံု
တုန္တုန္ခ်ည့္ခ်ည့္ ႏြမ္းရိေမာဟိုက္
အိပ္ငိုက္ရာက ထၿပီး
ခရီဒဆက္ေတာ့မယ္ အလုပ္
ကသီကရီ အထုပ္အပိုး မႏိုင့္တႏုိင္
တပီ့တပီ ထဘီခ်ဳပ္ရိုး မခိုင့္တခိုင္နဲ႕
မိန္းမတစ္ေယာက္
ရထားေပါက္မွာ တိုးလို႕တြဲေလာင္း
ေတာင္းေတြ ပလံုးေတြကို
အတင္း ထိုးတင္ရင္း
ဟဲ့ ေသျခင္းဆိုး
အရင္ တစ္ေခါက္တံုးကလဲ
ဒူးေတြျပဲ ေခါင္းေတြကြဲလို႕
ရင္ဆို႕ေလာက္ရိွတဲ့ ရထားတြဲေပၚကို
မနည္းတက္ခဲ့ရတယ္
ခုတစ္ေခါက္လဲဆိုၿပီး
အဆဲေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးေနတယ္။
ဖုတ္တေထာင္းေထာင္းနဲ႕
လွည္းၾကမ္းေမာင္းသလို ခုန္ေနတဲ့
ေတာင္တြင္းရထားဟာ
ရိုးျပတ္လယ္ကြင္းေတြ
ေနၾကာခင္းေတြ
သစ္ေတာစိုက္ကြင္းေတြ
ႀကံခင္းေတြ
အင္ၾကင္းေတာေတြျဖတ္ၿပီး
ရိုးမအစပ္ကို ဝင္ခဲ့တယ္။
တိမ္ကလဲ ျပာ ေတာင္ကလဲ ျပာလို႕
ေရကလဲ ျပာ ေျမလဲ ျပာလို႕
ေတာကလဲ ျပာ ျမဴလဲ ျပာလို႕
ကဗ်ာဆရာ "ဘေလာ့"ရဲ႕
"ဝင္းပေသာ ေလ"ဆိုတာကို
ငါမျမင္ခဲ့ဘူးေပမယ့္
အလယ္ရိုးမေတာင္ေျခက
အျပာေရာင္ေလကိုေတာ့
ငါျမင္ဖူးၿပီေဟ့။
ပုေလြးေခ်ာင္းတံတားကိုအျဖတ္
မတ္တပ္ရပ္လ်က္က
ငံု႕ၾကည့္လိုက္ေတာ့
အနားေကာ့လန္ေနတဲ့
ကၽြန္းရြက္ေျခာက္တစ္ရြက္
ယက္ကန္ ယက္ကန္နဲ့
ေခ်ာင္းေရစီးသန္သန္မွာ
ေမ်ာပါသြားေလရဲ႕။
အို ကၽြန္းရြက္
အသင္ ဘယ္ဘက္ကို သြားေနသလဲ
ဘယ္ေကြ႕ကို ဘယ္တက္နဲ႕ ေလွာ္မလဲ
ဘယ္ေမွာ္ကို ဘယ္လိုေရွာင္မလဲ
ဘယ္ေသာင္ကို ဘယ္လိုရွဲမလဲ
ဘယ္ဝဲကို ဘယ္လိုျဖတ္မလဲ
ေခ်ာင္းဖ်ားအစ
မလိခက ဆင္းလာတဲ့ သင္ဟာ
ပင္ပန္းခ်င္ ပင္ပန္း
ထြက္လာတဲ့ ခရီးၾကမ္းကိုေတာ့
လမ္းဆံုးေအာင္သြားရလိမ့္မယ္။
ေတာင္တြင္းရထားေပၚမွာလဲ
သဲသဲလႈပ္ေနတဲ့ ကၽြန္းရြက္ေျခာက္ေတြ
ကၽြန္းရြက္ေျခာက္ေတြ
ထန္းေခါက္ဖာကို ပိုက္သူပိုက္
သံေသတၱာကို ႏိႈက္သူက ႏိႈက္
တခ်ိဳ႕ ငိုက္သူကငိုက္ အိပ္သူကအိပ္
ပုတီးစိတ္သူက စကားမေျပာ
စကားေျပာသူက ေသာေသာညံ
သူတို႕စကားသံေတြထဲမွာ
ဆန္ေစ်း အေၾကာင္း
ႀကံေစ်း အေၾကာင္း
သားေစ်း အေၾကာင္း
ငါးေစ်း အေၾကာင္း
မွ်စ္ေစ်း အေၾကာင္း
ပဲေစ်း အေၾကာင္း
ကၽြဲေစ်း အေၾကာင္း
ထန္းလ်က္ေစ်း အေၾကာင္း
ဝက္ေစ်း အေၾကာင္း
အရက္ေစ်း အေၾကာင္း
သမက္ေစ်း အေၾကာင္း
ဝါးေစ်း အေၾကာင္း
ဆားေစ်း အေၾကာင္း
ႏြားေစ်း အေၾကာင္း
ဘုရားေစ်း အေၾကာင္း
ဆီေစ်း အေၾကာင္း
ထဘီေစ်း အေၾကာင္း
ေန႕ျပန္ေပး အေၾကာင္း
ပဲေဖာ္ေပး အေၾကာင္း
အမေတာ္ေၾကး အေၾကာင္း
ဂိတ္ေၾကး အေၾကာင္း
ဝင္ေၾကး အေၾကာင္း
လစဥ္ေၾကး အေၾကာင္း
ဘာေၾကး အေၾကာင္း
ညာေၾကး အေၾကာင္း
အေၾကာင္းေပါင္းစံု
ေစ်းေပါင္းဆံု ေၾကးေပါင္းစံု
အင္း
ေတာင္တြင္းကို သြားတဲ့ျမင္းဟာ
သံမဏိျမင္းေတာ့ သံမဏိျမင္းပါပဲ
ဒါေပမယ့္ ျပတင္းက ရြဲ႕
တံခါးကပဲ့ၿပီး သံေခ်းတက္လက္ကိုင္
ထိုင္ခံုက က်ိဳး
အမိုးက ဆန္ကာေပါက္ ဗရပြ
အကာက ေဆးေရာင္ပ်က္
မ်က္ႏွာၾကက္နဲ႕ အမိုးၾကားမွာ
တူပုန္းတမ္း ကစားၾကလို႕
တခ်ိဳ႕ပဲ့ တခ်ိဳ႕ေဟာင္းေလာင္း
စိတၱဇ ပန္းခ်ီကားေကာင္းတစ္ခုကို
ၾကည့္ရသလုိပါပဲ။
သံမဏိျမင္း ေတာင္တြင္းရထားဟာ
တံတားေတြျဖတ္ ဘူတာစဥ္ရပ္
ရိုးစပ္ကိုဝင္ လြင္ျပင္ကို ဆင္းလာခဲ့တယ္။
ေတာင္တြင္းေရာက္ေတာ့
တေဒါက္ေဒါက္ ေျပးလာတဲ့
သံမဏိျမင္းႀကီးဟာ
အသက္ကို မွ်ဥ္းမွ်ဥ္းသာ ရွဴေတာ့တဲ့
စကၠဴျမင္းႀကီး ျဖစ္သြားရွာတယ္။
စကၠဴျမင္းႀကီးေပၚက ကၽြန္းရြက္ေတြ
ဘဝအေထြေထြ အေနအမ်ိဳးမ်ိဳး
ရိုးမတစ္ေၾကာက သစ္ခုတ္သမားလဲပါရဲ႕
ယာသမားနဲ႕ ႀကံေတာင္သူ
ဆန္ေမွာင္ခိုသူလဲရိွ
အလွဴေရစက္ခ် ပစၥည္းဝယ္သူ
တစ္နယ္က မိဘကို ကန္ေတာ့ျပန္လာသူ
ရန္ကုန္ကိုသြားၿပီး ပင္စင္ေလွ်ာက္သူ
ေက်ာက္ကုန္ကူးသူ
အမူးသမားက လ်က္ဆားသည္ဆီမွာ
နမူနာေတာင္းလို႕။
ျဖဴျပာျပာ အသားေပၚမွာ
ပါးကြက္က်ားထူထူ
မ်က္ႏွာထားစူစူနဲ႕ ေတာသူမေလး
အေဝးက ေတာရိပ္ ေတာင္ရိပ္ေတြကို
ၾကည့္လိုက္
ေငးလိုက္
ေတြးလိုက္။
သူဘာေတြကို ေတြးေနတယ္ ထင္သလဲ
ဆရာတင္ရဲ႕ ေရႊျပည္စုိးကို ညည္းရင္း
ရႊံ႕ေတြ ကပ္ေစးကပ္ေစး ပုတီးလုပ္ကာ
အုန္းမႈတ္ခြက္ကို ဆင္ကာ
ေဒၚလာျပားကို
ဆယ့္ငါးျပားေလာက္ဆြဲခ်င္တာလို႕
အသံဝါကေလးနဲ႕
ညည္းမယ္ ထင္သလား။
မဟုတ္ဘူး။
ခုိင္ထူးရဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို
ျပန္ဆိုထားတဲ့
မေန႕ညက ျပဖာတ္မင္းသားရဲ႕
စကားခ်ိဳပလီနဲ႕ ပ်ားခ်ိဳရည္ကို
လြမ္းေနတာ။
အၾကမ္းအႏု ႏွစ္ခုလံုးပိုင္တဲ့
ဒိုင္ဗင္ေတြ အုိင္တင္ေတြ
ဖိုက္တင္ေတြကို လြမ္းေနတာ။
သူ႕ေဘးမွာ လူမမာတစ္ေယာက္
ဘာဘူေစာင္စုတ္ကို ၿခံဳၿပီး
သံပတ္ကုန္သြားတဲ့ စက္ရုပ္တစ္ရုပ္လို
မလႈပ္မယွက္ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္
လွဲအိပ္လာရင္း တဟင္းဟင္းညည္း
သီခ်င္းႀကီးတစ္ပုဒ္ကို မဆိုတတ္ဆိုတတ္
ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ "ကလို႕ဇပ္"ရရင္ရ
မရလဲ မတ္တပ္ရပ္ျပရရင္
လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ၿပီဆိုတဲ့
အဆိုေတာ္ရူးရဲ႕ ညည္းသံမ်ိဳးလို။
ေၾသာ္ ဟုတ္လား
ကင္ဆာတဲ့လား ရင္နာသတဲ့လား
ပ်ဥ္းမနားေဆးရံုမွာ
ေဆးစံုေအာင္စား ေမးတုန္ေအာင္ဖ်ား
ေသြးကုန္ေအာင္စု
အေရးကုန္ ကုခဲ့ၿပီလား
သူ႕ေရာဂါက မေသ အေႏွးနဲ႕ အျမန္
ရက္ပိုင္းသာ က်န္ေတာ့လမို႕
အိမ္ကို ျပန္ေခၚၿပီး
ေကၽြးခ်င္ရာ ေကၽြးေတာ့လို႕
ဆရာဝန္က ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလုိက္သတဲ့။
ဒီလိုနဲ႕
စကၠဴျမင္း ေတာင္တြင္းရထားေပၚမွာ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ရာကိုသြားေနတဲ့သူ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရိွရာကို သြားေနတဲ့သူ
မရဏဆီကို သြားေနတဲ့သူ
ဘဝဆီကို သြားေနတဲ့သူ
ဒီအထဲ
ဘဝဆီကိုလည္း မသြား
မရဏဆီကိုလည္း မသြား
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရိွရာကိုလည္းမသြား
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ရာကိုလည္း မသြား
ဥေပကၡာဝါဒီ မိန္းမငယ္တစ္ေယာက္
မို႕ေမာက္တဲ့ ရင္ခြင္မွာ
အခါလည္ရြယ္ ကေလးငယ္ကိုပိုက္
လက္ေမာင္းညိုသြယ္သြယ္နဲ႕ ေပြ႕ခ်ီ
အိမ္သာနံရံကို မွီၿပီး
မတ္တပ္ရပ္ လိုက္လာတယ္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္က ေဆးရံုမွာ
ဂုန္နီအိတ္ ပတ္ထားတဲ့ သူ႕ေယာက္်ားရဲ႕
နံပတ္ျပား ထိုးထားတဲ့ အေလာင္းကို
ပုိင္ရွင္မဲ့ အသုဘအျဖစ္
အမွ်သာ ယူရစ္ၾကေပေတာ့လို႕
ထားပစ္ခဲ့ၿပီး
ေဝးလံတဲ့ ခရီးၾကမ္းႀကီးကို ထြက္လာခဲ့တယ္။
မေန႕ညေန ေျခာက္နာရီမွာ
ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးက ထြက္ကတည္းက
သဲသဲ လႈပ္လႈပ္ လူအုပ္ေတြၾကားထဲ
တိုးေဝွ႕တက္လာခဲ့ၿပီး
ရထားႀကီးေပၚေရာက္ေတာ့
ဟိုေလွ်ာက္ သည္ေလွ်ာက္
ေခါက္တံုး ေခါက္ျပန္
အျမန္ရထားေပၚမွာ
ထုိင္စရာ ထုိင္ခံုလုိက္ရွာေတာ့
သူ႕လက္မွတ္မွာ ထုိင္ခံုနံပါတ္မရိွ
တြဲနံပါတ္မရိွ ဘာမွ်မရိွ
နတိၳ။
ျပည့္က်ပ္ေနတဲ့ လူသြားလမ္းမွာ
လမ္းေလွ်ာက္စရာ မရိွ
ဟုိက ဖိ သည္က ဖိ
ဟိုက ဆဲ သည္က ဆဲ
ထုိင္လို႕လဲမရ ထလို႕လည္းမရ
ေျခခ်စရာက မရိွနဲ႕
တအိအိတိုးလာေတာ့
ေနာက္ဆံုးမွာ အိမ္သာေဘး
ေျခခ်စရာ တစ္ေနရာရလို႕
အထုပ္ကို ခ်
ကေလးငယ္ကို ခါးထစ္ခြ ခ်ီတစ္လွည့္
ေပြ႕ပိုက္ခ်ီ တစ္လွည့္
ဟိုလွည့္ သည္လွည့္
ဟိုေစာင္းသည္ေစာင္း
တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း ခုတ္ေနတဲ့
ရထားႀကီးေပၚမွာ
မိုးခ်ဳပ္က မိုးလင္း
မိုးလင္းက မြန္းတည့္
မြန္းတည့္က မြန္းတိမ္း
မြန္းတိမ္းက မြန္းယိမ္း
မြန္းယိမ္းက ေနေစာင္းသည္အထိ
မေညာင္းမညာ
မတ္တပ္ရပ္ လုိက္လာၿပီး
ဒုကၡရစရိယာအက်င့္ကို က်င့္လာတဲ့
ဥေပကၡာဝါဒီ။
ကဗ်ာဆရာ ငါဟာ
ဘာမဟုတ္တဲ့ ကိစၥေလးကို
တစ္ဆိတ္ တစ္အိတ္လုပ္ရင္း
ငုတ္တုပ္ထိုင္ ညည္းေနတယ္
ငါညည္းေပမယ့္ ရထားႀကီးကေတာ့
သြားျမဲသြားေနမွာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ေတာင္တြင္းရထားဟာ
သြားရင္းနဲ႕ သံမဏိျမင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ
စကၠဴျမင္း ျဖစ္သြားရွာၿပီ။
စကၠဴျမင္းႀကီး ဂ်ံဳးဂ်ံဳးက်လို႕
သံတိုသံစ ျဖစ္သြားေတာ့မွ
အဲဒီသံတုိသံစေတြကို အရည္က်ိဳၿပီး
ပိုမိုအားေကာင္းတဲ့
သံမဏိျမင္းတစ္ေကာင္
ထူေထာင္ရမွာေပါ့။
အို ေတာင္တြင္းရထား
အို ေၾကးနီရထား
အဲဒီအခါမွာ
သင့္ အသြင္ထူးျခား
သ႑ာန္ထူးျခား
နတ္ျမင္းပ်ံလို ျမဴးၾကြားသည့္ ဟန္
သင့္ ခြာသံသည္
မိုးယံ ပဲ့တင္ထပ္ေစသတည္း။
ေမာင္သစ္တည္( ျမသန္းတင့္ )
ပိေတာက္ပြင့္သစ္၊ စာေပအႏုပညာမဂၢဇင္း၊အမွတ္ (၂၂)၊ ဇန္နဝါရီလ၊ ၂၀၀၉ ။