Friday, September 30, 2016

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ရင္ထဲမွ သင္တို႔၏ရင္ထဲသို႔

#ကြ်ႏု္ပ္တို႔ရင္ထဲမွသင္တို႔၏ရင္ထဲသို႔
========================
(၁)
က်ေနာ္၏အသဲႏွလံုးဘက္မွခုခံကာကြယ္
ေၿပာဆိုရန္အင္အားက်န္ေသးသည့္အတြက္
ဂုဏ္ယူလိုက္မိပါသည္။
(ဖူးခ်စ္)

သူ႔ရဲ ႔“ၾကိဳးစင္ေပၚကမွတ္စု” တခါဖတ္ၿပီးတိုင္းတခါတုန္လႈပ္ခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီမွတ္စုကို၊သူေသဆံုးေတာ့မယ္လို႔သိေနခ်ိန္၊ေသဒါဏ္အမိန္႔ၾကားသိၿပီး ခ်ိန္မွာေရးခဲ့တာပါပဲ…။အံ့ၾသဖြယ္ရာသူ႔မွတ္စုဟာေရးသားခဲ့တဲ့ကာလနဲ႔ မထိုက္တန္စြာ“အခ်စ္စိတ္”ေတြၿပည့္လွ်မ္းေနတယ္။ဤလူေလာကအားသူ႔ အခ်စ္၊ဤလူသားတို႔အားသူ႔အခ်စ္၊အနာဂါတ္ေပ်ာ္႐ႊင္မႈအား သူ႔အခ်စ္၊ “သင္တို႔ကို ကၽြႏု္ပ္ ခ်စ္ခဲ့ေပသည္”တဲ့။
တကယ္လို႔သာက်ေနာ္တို႔ဟာ ေသရေတာ့မွာမလြဲမေသြသိ႐ွိေနတဲ့အခ်ိန္ ၊ ေသအံ့မူးမူးအခ်ိန္မွာေရာက္႐ွိေနလို႔ၿဖစ္ရင္၊သူ႔လို သူ႔ေခတ္ကို ႏူးညံ့ထက္႐ွ စြာ၊စိတ္လက္႐ွည္စြာ၊တည္ၿငိမ္စြာ စီကာပတ္ကံုး ေၿပာၿပေရးသားႏုိင္ခဲ့ပါ့ မလား။ က်ေနာ္တို႔ဟာေနာင္တနဲ႔ ငိုယိုေနသူေတြၿဖစ္မလား။ ဆဲေရးက်ိမ္စာတိုက္ေနသူေတြၿဖစ္မလား။အဲသလို သံသယမ်ားနဲ႔ အေမွာင္ ဆည္းဆာထဲမွာက်ေနာ္တို႔ဟာမိမိကိုယ္မိမိေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့ၾကတယ္။

(၂)
တကယ္ေတာ့က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ အ၀ိဇၨာဖိစီးမႈေအာက္မွ “အၿမိဳက္ေရၾကည္”ေလးတစ္ေပါက္ေလာက္နဲ႔ခရီးဆက္ေနရသူေတြပါပဲ။ ေခတ္နဲ႔ ေလာကဓံရဲ ႔ ႐ုိက္ပုတ္မႈေၾကာင့္ ၿမဳတ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္နဲ႔ “ဘ၀အလြမ္း၊ ဘ၀အေမာ”ေတြသာ ရင္မဆန္႔ေအာင္သယ္ေဆာင္ေနရတယ္..။ လူငယ္ဘ၀ရဲ ႔ခြန္အားနဲ႔ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြဟာၿပန္မေတြးရဲေလာက္ေအာင္ပဲ ကုန္ခမ္းခဲ့ရပါၿပီ…။တခါတေလဘ၀ကိုၿငီးေငြ ႔မိတဲ့အထိ အနိဌာ႐ုံေတြဟာ နီးနီးကပ္ကပ္ေအာ္ဟစ္ေနၾကေလရဲ ႔။ႏုိင္ငံေရး၊ အခ်စ္၊ဘ၀ကိုခ်စ္တတ္လို႔ သာဘဲ။ “ ဘ၀ကိုၿငီးေငြ ႔တာေလာက္လူမဆန္တာမ႐ွိဘူး” လို႔ေၿပာၿပခ်င္ခဲ့ ပါတယ္။ “လူသားဟာဒုကၡ၊ဗ်ာပါဒေရာက္႐ွိခ်ိန္မွာဆြံ ႔အေနေပမဲ့
ငါ့မွာေတာ့ ၊ငါခံစားရတာေတြကိုေဖာ္ၿပဘို႔၊ဘုရားေပးပါရမီ႐ွိတယ္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုိဒ္ကိုသတိရေနၿခင္းနဲ႔က်ေနာ္တို႔ “ဒီေန႔” ကိုရင္ဆိုင္ရဲခဲ့တယ္။

(၃)
လြန္ခဲ့တဲ့ “၁၀ႏွစ္”ကဆိုရင္က်ေနာ္တို႔ဟာ ခေလးသာသာေတြေပါ့။ အဲသလိုနဲ႔
၁၀ႏွစ္ကိုၿဖတ္သန္းခဲ့ၾကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေ႐ွ ႔ကလူမ်ားရဲ ႔ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ မယဥ္ပါးခဲ့ရဘဲ၊သူတို႔မခံစားဘူးတဲ့ေန႔ရက္ေတြနဲ႔ ခါးခါးသီးသီးထိေတြ႔ခဲ့ရ တယ္။ ႏုပ်ိဳတဲ့ရင္ခုန္သံေတြဟာ အဆိပ္သင့္လို႔႔ဘဲ စကားသံေတြဟာ ၾကမ္းတမ္းေနတယ္။ ခ်စ္သူနဲ႔ဆံုတဲ့အခါေတာင္ ဥပကၡာစိတ္နဲ႔ တ၀က္ပဲ ခ်စ္ရတယ္ဆိုသလိုပါဘဲ။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ “လူ႔ဆက္ဆံေရး”ေတြဟာလဲဘဲ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ႐ႈပ္ေထြးနက္႐ႈိင္းစြာေကြ႔ေကာက္ေနေတာ့တယ္..။ ဒီလိုဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏွလံုးသား၊ခင္ဗ်ားတို႔ႏွလံုးသား၊သူတို႔ႏွလံုးသားမ်ား ရဲ ႔ေခၚထူးပဲ့တင္မႈ မၿပဳႏုိင္ေတာ့ဘူးလား။ အတြင္းသားကိုေရာ မစူးစမ္းႏိုင္ ေတာ့ဘူးလား ။မဟုတ္ပါရေစနဲ႔ ၊ မၿဖစ္ပါရေစနဲ႔။မိမိဘ၀နဲ႔ မိမိအတိုင္းအတာ နဲ႔ မိမိအသံနဲ႔ ၊အားလံုးဟာေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါတယ္။
အခု “၇၄”အရိပ္တို႔လည္း႐ွည္ေမ်ာခဲ့ပါၿပီ..။ ဘ၀ေတြလဲပြန္းပဲ့ခဲ့ပါၿပီ။အသံေတြလဲနာခဲ့ပါၿပီ။က်ေနာ္တို႔ေကာင္းကင္မွာဘယ္လိုေကာင္းကင္ၾကီး႐ွိပါသလဲ။ဘယ္လိုေကာင္းကင္ၾကီး႐ွိပါသလဲ။က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေပၚမွာ ဘယ္လိုေကာင္းကင္ၾကီး႐ွိပါသလဲ။ “ဘ၀ဆိုတာတိုေတာင္း
တယ္” လို႔သိ႐ွိၿပီးတဲ့ေနာက္ ။ ဒီေကာင္းကင္ၾကီးေအာက္မွာဆက္လက္ လမ္းေလွ်ာက္ ဖို႔ “ခရီး”အတြက္ “ဖိနပ္” ကိုေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ၿဖစ္ရပါေတာ့မယ္။ မိမိခရီးနဲ႔မိမိဖနပ္အတြက္ ၊လူ႔သက္တမ္းတ၀က္ေလာက္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ႐ွာေဖြခဲ့ၿပီးၿပီမဟုတ္ပါလား။
ဒီေကာင္းကင္ၾကီးေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႕ ကဗ်ာေတြေရးတယ္။ ကဗ်ာဆရာအၿဖစ္မိမိကိုယ္ကို႐ွာေဖြေတြ ႔႐ွိခဲ့ပါတယ္။

(၄)
လူတိုင္းဟာ မိမိ “အလုပ္”ကိုေလးၿမတ္သင့္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔မိမိအလုပ္ကိုေလးၿမတ္ဖို႔အတြက္အသက္႐ွဴေနပါတယ္။
အခ်ိဳ ႔ကိုလည္းထားခဲ့ပါတယ္။တခ်ိဳ႕ကိုလည္းႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ေလးစားပါတယ္။

(၅)
တခ်ိဳ႕ကိုလည္းေက်းဇူးမ်ားစြာတင္ပါတယ္။ အခုမွစရမဲ့က်ေနာ္တို႔အတြက္ၿပန္ၾကည့္စရာကားခ်ပ္မ်ားလိုအပ္လွပါတယ္။ ေသဆံုးမႈအဖန္ဖန္၊ေမြးဖြားမႈအဖန္ဖန္မွာ၊ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕အခုတခါ
ေမြးဖြားမႈဟာ ဤကမၻာထဲသို႔မိမဲ့၊ဖမဲ့ အလိုအေလ်ာက္ေရာက္႐ွိလာတယ္လို႔ မေတြးထင္သင့္ပါ။
က်ေနာ္တို႔ခရီးမွာ အခုထက္တိုင္ စိမ္းစိုေနတဲ့ကားခ်ပ္ကေတာ့ “စာေပသစ္”ပါပဲ။“၇၀”အလြန္မွာမွတစစလႈပ္လြန္႕ၿပီးအ႐ြယ္နဲ႔မမွ်ေအာင္ဆြဲခ်ဖ်က္ဆီးခံေနရတဲ့ “ေခတ္ေပၚကဗ်ာ”ဟာ ၊လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္သံုးေလးဆယ္က “ေ႐ြးခ်ယ္မႈ” ရဲ႕“စြန္႔စားခန္း”ကို စာနာႏိုင္ပါတယ္။ “ေလာကအမြန္” “မတ္လေတာ္လွန္ေရး”နဲ႔ “တဟီတီသြားရေအာင္” ရဲ႕ဆက္သြယ္မႈမွာ -က်ေနာ္တို႔၀င္စားခဲ့ပါတယ္။
ေက်းဇူးမ်ားစြာတင္ပါတယ္။

(၆)
ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း မံု႔တိုက္မွာဆံုၾကေတာ့ - “ႏွင္းထူထူထဲထဲက်ေနရင္”…ကို ဆင္ၿခင္ရင္းၿငိမ္သက္စြာထိုင္ေနမိၾကတယ္။ “ခနငယ္”မ်ား ၿဖတ္သန္းသြားေန သံဟာေၾကကြဲစရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဒါၿဖင့္….“က်ေနာ္တို႔ ကဗ်ာကို ေဖာ္ၿပခ်င္တယ္ဗ်ာ” တဲ့။ “ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာ” တဲ့။
ဘယ္လိုကဗ်ာပါလဲ။

(၇)
က်ေနာ္တို႔ခံစားေနရတာေတြကိုက်ေနာ္တို႔အသံနဲ ႔ေဖာ္ၿပတာဟာကဗ်ာ ၿဖစ္လိမ့္မယ္ထင္တာဘဲ။ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာဆိုတာ ကေန႔ေခတ္ လူငယ္သံုးဦး ရဲ႕အသံဘဲၿဖစ္ပါတယ္။ ႐ႈပ္ေထြးနက္႐ႈိင္းေကြ႕ေကာက္ေသာၿဖတ္သန္းမႈကို ေဖာ္ၿပထားတာဘဲၿဖစ္ပါတယ္.။ေဖာ္ၿပထားတယ္ဆိုေပမဲ့ “သ႐ုပ္မွန္နည္း” ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ သ႐ုပ္မွန္နည္းမွတဆင့္ အာ႐ုံတံခါးေပါက္ အားလံုးကစိမ့္၀င္လာတဲ့အိပ္မက္ ၊လူ ၊ထုထည္ ၊ အေရာင္၊ရနံ႕ ၊စစ္ ၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တို႔တိုးတက္မႈရဲ႕ “ၿဖစ္ေပၚမႈ”မ်ားပါဘဲ။အိပ္မက္၊အိပ္မက္နဲ႔ဘ၀ ၊ဘ၀နဲ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊အနာဂတ္စသၿဖင့္႐ုပ္ပံုမ်ားစီးေမ်ာမႈပါဘဲ။ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္သူ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး “ ပီကာဆို” ရဲ႕ “က်ဴဘစ္အၿမင္ေထာင့္မ်ား” ရဲ႕ “႐ြာယာနိကား” ပါဘဲ။
ဂုဏ္႐ွိတဲ့ “လူ႐ႊန္း” ရဲ႕ “စိတၱဇဒိုင္ယာရီ” ပါဘဲ။
ပ်ိဳႏုဆဲ “ ဒဂုန္တာရာ” ရဲ႕ “ႏွင္းခဲပန္း”ပါဘဲ။
“ဤမွာစ၍ဤမွာဆံုး၏” ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို က်ေနာ္တို႔မေရးတတ္လို႔ “ဒုတိယေရာဂါ”ကိုရယ္ေမာၿပီးတဲ့အခါ “ငါ့လိုထိတ္လန္႔စရာကို မေတြ႔ၾကံဳပါရေစနဲ႔” လို႔ကဗ်ာဆရာ ရဲ႕ရင္ခုန္သံၾကားေစခ်င္ပါတယ္။
ၾကီးၾကယ္တဲ့ဆိုင္းဘုတ္မ်ားဟာၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းမႈံမႊားသြားၿပီး အားေကာင္းတဲ့အစက္ကေလးတစက္ရဲ႕အႏုစိပ္ပီသမႈေၾကာင့္ “အႏူးညံ့ဆံုးအခ်စ္ဦးရဲ႕ပါးၿပင္ဟာလဲ မဲလို႔ ”လို႔ေၿပာၿပၿဖစ္ပါတယ္။
ပါးစပ္မွစကားတခြန္းထြက္ၿပီးတုိင္း ၊ရင္ထဲမွာ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့“နာက်ည္းမႈ”ဟာ “မြဲၾကန္ေအာက္သိုးေသာအနံ႔အသက္မ်ား၊သူမ ထားရက္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ” လို႔စီး၀င္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဟာက်ေနာ္တို႔ရဲ႕ကဗ်ာမ်ားကိရုိးသားစြာေရးသားခဲ့ပါတယ္။ရင္ခုန္သံကိုဦးစားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ကာ က်ေနာ္တို႔ကဗ်ာေတြအေပၚ ထစ္ေငါ့ ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ေတာ့ “ေခတ္ေပၚကဗ်ာ”ရဲ႕ “စာဖတ္သူမ်ား”နဲ႔ “ေကာင္းမြန္တဲ့အခ်ိန္”ကိုက်ေနာ္တို႕အားကိုးပါရေစ။

(၈)
“တစိမ္းတရံစာ၏အိမ္မွေလွကားသည္မတ္ေစာက္၏” ဆိုတဲ့ စကား႐ွိပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားနဲ႔ စာခ်စ္သူမ်ားကိုက်ေနာ္တို႔ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ပါတယ္။

(၉)
လူဟာ ကမၻာထဲမွာေနထိုင္တဲ့အတြက္ သူေနထိုင္တဲ့ကမၻာကို ေနထို္င္ေကာင္း ေအာင္ၿပဳလုပ္ဖို႔တာ၀န္႐ွိတယ္ဆိုတာကိုေတာ့၊လိပ္ၿပာလံုလံုယံုၾကည္ၾကဘို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

(၁၀)
က်ေနာ္တို႔ေၿပာၿပႏုိင္သေလာက္ကိုေၿပာၿပၿခင္းဘဲၿဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕“တင္ၿပခ်က္”မ်ားဟာ “ေႏြဦးေပါက္ရာသီဥတု” “လူသားတို႔၏ အခ်စ္” “လတ္ဆတ္ေသာသစ္သီး” နဲ႔ “ သစ္႐ြက္အေသမ်ားေပၚက ရက္စက္ေသာဂီတ” ရဲ႕အရသာကိုၿမီးစမ္းၾကည့္ဘို႔ “ေၾကာင္းလမ္းၿခင္း”ကလြဲလို႔.….ဒိၿပင္ကိစၥေတာ့ အထူးေထြမ႐ွိပါ..။

ေလးစားစြာၿဖင့္
ေအာင္ခ်ိမ့္၊ေဖာ္ေ၀း၊ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
၁၁၊ဂ်ဴလိုင္၊၁၉၇၄ ၊ရန္ကုန္။
(သစ္ရြက္အေၾကြမ်ားေပၚမွ ရက္စက္ေသာဂီတ အမွာစာ)


No comments:

Post a Comment